Malaysia Graffiti

Rabu, 16 Februari 2011

Tree Astronauts for Rekatee

Akhirnye siap jugak.. yeaa!


Sketch pencil on paper


Traced using Illustrator cs3

When the earth is at the end, a type of tree fuses with human 
DNA were sent to Mars to find a new home.. with hope.
Begitulah ideanya..





cuba try test je letak kat baju.. haha.

vote my design at rekatee.com.. Thankzalot!


Sabtu, 12 Februari 2011

Conteng lagi

Aku tengah ade banyak assignment..
tapi aku tak buat. Aku tengah nak siapkan satu lukisan ni..

tapi tak siap-siap lagi.. penat pasal nak trace pakai illustrator.
pasal tu la aku tak suka lukis pakai illustrator..
"Penat Nyah~" bak kata mat nyah.. Bukan mak nyah..
nama dia memang Mat Nyah..

Conteng-conteng dulu untuk meringankan beban..

Untitled.

Contengan ini tak meringankan beban kerja aku malahan menambahnya lagi..
beban adalah bagaikan beruk, kalau kita tak manage dia nanti dia yang akan manage kita.
.
.
.
Ya betul! memang anda pandai.. beban tak ada kena mengena dengan beruk.
saja je nak test..hahaha!

Pesanan dari Peroltz:
Jangan Cerewet.. makan je apa yang ada..

Khamis, 10 Februari 2011

Kumbang Hijau

Kumbang hijau?
ntah pape..

NGAUMM!! bukan bunyi kumbang..

Sebenarnya Kumbang Hijau ni adalah nama kumpulan aku 
untuk subjek Seminar ii.. project digital story telling.

maka datanglah idea nak melukis serangga pulak, sebab
selalu lukis sea monster je. tapi takde kene mengene pun
imej ni dengan kumpulan aku, kumbang ni pun bukan warna hijau.

Ahad, 9 Januari 2011

Monsta In Tin


Satu lagi idea monsta aku..
dah dihantar ke rekatee.


monsta memang menjadi inspirasi aku lame dulu.
awek aku pun eim monsta, aku yang bagi nama tu.
hahaha..


Jumaat, 7 Januari 2011

Red Sea Monsta

First post on 2011..

RED SEA MONSTA

Monsta ni direka untuk MOC#3 haritu.
diguna semula dan dilukis menggunakan illustrator
untuk dihantar kat rekatee.com.

Fuh, boleh jugak rupenye aku lukis kat AI, sebelum ni
tak minat pun nak gune.

Rabu, 22 Disember 2010

Graffiti Sketch Cuti Sekolah

Sekolah cuti takde kene mengene pun dengan Peroltz.
Die bukan budak sekolah lagi.
ntah hape-hape punye ayat.

Antara Sketch-sketch yang berjaya dan selamat diimbas.
Prestasi scanner makin terencat.. tensen gua!

RANDOM WORD

Bomb- tak boleh meletup

Makan- dibuat ketika lapar

Hotak- Zomba kampung pisang

Chrome

NAMES

Rabiatul

Lancezx-username adek bongsu Peroltz

Hamidah- Ibu saya punya, thanks Peroltz

PROCEEZ

Without Motive the Eon

Nopx

Afia the Epa Padi


Munk the Nemba

Peroltz the.... just peroltz.

Akhir kata, buatlah baik berpada-pada,
Janganlah sekali-kali buat jahat.. rotan nanti!

Sabtu, 18 Disember 2010

Graffiti di Kuantan



Sesiapa yang mahukan perkhidmatan graffiti atau mural di Kuantan, Pahang.
bolehlah hubungi atau whatsapp saya.
Perol: 014-8136203
atau email: peroltozoa@gmail.com

Rabu, 15 Disember 2010

Job Bulan Puasa Haritu..

Sekarang Peroltz berada di Kuantan.
Tak banyak yang boleh dibuatnya selain main internet dan melukis.
Ketika ditemu bual, Peroltz tengah study bab lettering,
banyak jugak die sketch, tapi takde scanner pulak.

Teringat pulak job di Allay-allay, Brickfield time bulan puasa haritu.
Jadi saya meminta gambar-gambar dari Peroltz untuk diuploadkan.
Peroltz bekerjasama dengan Medea/MediumTouch dan Nopx/ProceezPropaganda
so ni lah antara yang sempat dishoot.
(ketika gambar diambil, ikan duyung dan harimau masih dalam pembikinan lagi).

Medea



Allay-Allay yang bermaksud Ombak-Ombak, kata tuan kedai



Pool table


Harimau ni belum siap lagi

Promosi Enthiran pulak..

Botol Sky Juice

DJ

vector speaker

Green Goblin dan teh tarik

Water splash ni medea la yang buat

Yang ni da siap

Khamis, 9 Disember 2010

Benda best yang terhasil daripada Kul Sign 2010

Sape tak tengok ni saje je la.. WAJIB TENGOK!!
dari segi nilainye la.. bukan dari segi agama k..


" IMAGING A PURE APPRECIATION OF AREA OR EVENT
THAT WILL LEAVE A BIG IMPACT IN OTHERS MEMORIES.

TAKE NOTES THAT VIRTUAL REALITY CAN NOT TOTALLY
REPLACE A REAL WORLD EXPERIENCES.

IT GIVE AN OVERALL FIRST IMPRESSIONS OR MEMORIES
OF THE CURRENT SITUATIONS.

ALL THIS CAN BE ARCHIVE IN A SIMPLE BUT PURELY
A CREATIVE WEB PRESENTATION AND IT TAKES
ONLY 30 SECONDS* TO LOAD!"
-maya 360

Amazing.. rasa macam berada di tempat tu..
ya, aku jakun setelah melihat sesuatu sperti ini..
aku perasan jugak ada orang ambil gambar sambil pusing-pusing..
tak sangka macam ni hasil die.

untuk maklumat lanjut layari http://www.maya360.com/



Ahad, 5 Disember 2010

Kul Sign Ahad

Haa, kan dah kate dah diorang power..
Kul sign festival dimenangi oleh PHBKLKZNC, naib juara
Medium Touch, ketiga Kay.

orait, first thing first.
gamba proceez punya prodo.





Masing-masing ada peningkatan, good job tapi pjalanan masih jauh.
2 taun lagi eon dan peroltz berazam nak bomb kat wall of fame..

sketch asal.

gambar2 akan di update bila habis penat, tadi pnat bediri layan One Nation MC,
Altimet (tadi mc tersalah sebut 'alternate', bangang!), Zizan Raja Lawak pun ada
buat lawak, pandai die menari.
mc juge slah sebut nama acit (disebut asit) dan graffiti (disebut graviti).
Acit menang Kul Colours.

Sedikit sedutan/share diambil dari facebook Meeting Of Styles KL




















tadi balik tak pakai helmet, eon punye helmet kene curi, jaket die pun.
"rase cam bebogel" bak kate eon kalau tak pakai helmet kat tengah bandaraya.